יום שני, 8 באוקטובר 2012

יפן בירוק

יפן ירוקה ויפה
כאן גיזום עצים ליד מקדש הזהב. 
אז זהו, שזה לא פשוט כמו שזה נשמע:
קודם כל פורשים יריעות פלסטיק על האדמה סביב לעץ כדי לא ללכלך.
ואז מתחיל הגיזום:לא גוזמים ענפים אלא עלה,עלה וכל הזמן עוצרים
 ובודקים איך הענף נראה אחרי כל עלה שירד ממנו!
בפעם הראשונה שראינו את זה נשארנו פעורי פה מהעבודה הזו
אבל אז נתקלנו בזה גם בערים והבנו שזה לא רק לכבוד המקדשים.
לא היתה ברירה, הייתי חייבת לבדוק את העניין:
מסתבר ש: "גיזום עצים ביפן נחשב לאומנות של ממש,
שמטרתה להדגיש את תכונותיו הפנימיות של העץ"
עכשיו הכל מובן.
הנחל ליד הדירה בקיוטו ועצי הערבה לכל אורכו
ולזה אני קוראת עץ של כוכבים
כמו שכתבתי, ירוקה ויפה.
חזרה לשיגרה קלה לכולנו!

2 תגובות:

  1. איזה יופי!
    אני מאוהבת בגינון וגם בכל מה שקשור למפות של יפן.
    הייתי שם לפני כמה שנים והתרבות שם פשוט היממה אותי, לא האמנתי כמה תשומת לב הם נותנים לפרטים. זה מתחיל מגינון ונמשך לחינוך ולדרך החיים שלהם. מדהים.

    השבמחק